Avtalevilkår fra Feelix AS

Innhold:

  • Kjøpsavtale 
  • Medlemsavtale 
  • Bedriftsavtale
  • Bruksrettsavtale

Kjøpsavtale 

Versjon 1.0, oppdatert 3. november 2025

1. Innledning

Denne avtalen gjelder kjøp av kjøp av Produkter og/eller Tjenester (heretter «Avtalen») mellom Kunden og Feelix AS med org.nr. 933 459 691 (heretter «Leverandøren»). 

Ved å inngå kjøp av Produkter og/eller Tjenester fra Leverandøren på Leverandørens nettside feelix.no eller bestille Tjenester via Plattformen kalt EasyPractice, bekrefter Kunden at disse generelle vilkårene om kjøp av Produkter eller Tjenester er lest og akseptert. Kunden vedkjenner i tillegg å være over 18 år og ha rett til å inngå Avtalen.

Avtalen gjelder fra det tidspunkt Kunden 1) elektronisk godtar disse avtalevilkårene i forbindelse med registrering av kundeforhold med Leverandøren som en Medlemsavtale eller annet kundeforhold, 2) signerer et dokument hvor Avtalen inngår eller 3) kjøper Produkt eller Tjeneste fra Leverandøren via Plattformen og frem til Avtalen opphører i henhold til Avtalen punkt 6. Kunden må ha akseptert Avtalen for å kunne kjøpe Produkter eller Tjenester fra Leverandøren. Dersom Kunden for en Tjeneste må forholde seg til vilkår fra tredjepart, må Kunden i tillegg akseptere gjeldende tredjepartsvilkår for slik Tredjepartstjeneste.

For at Leverandøren skal kunne levere Produkter og Tjenester til Kunden i henhold til Avtalen er Leverandøren avhengig av å behandle enkelte personopplysninger om Kunden. Leverandøren vil behandle Kundens personopplysninger i samsvar med Personvernerklæring på Leverandørens nettside feelix.no. I den grad Kunden bestiller Produkter eller Tjenester fra Leverandøren som gjelder helseopplysninger, anses Kunden for å ha gitt oss sitt uttrykkelige samtykke i henhold til GDPR artikkel 9 nr. 2 bokstav a til at vi kan behandle helseopplysninger for å administrere og oppfylle Avtalen. 

Leverandøren forbeholder seg retten til å endre de til enhver tid gjeldende vilkår i denne Avtalen. Vesentlige endringer vil informeres om på forhånd med rimelig varsel. En oversikt over endringer i Avtalen vil publiseres på feelix.no.

2. Definisjoner

Avtalen: Denne avtalen for kjøp av Produkter og/eller Tjenester på Plattformen slik de er tilgjengelig på feelix.no.

Abonnementspris: Den månedlige prisen for Medlemsavtalen eller andre abonnementstjenester som avtales mellom Kunden og Leverandøren. Betales forskuddsvis for hver Periode.

Bedriftskunde: Den virksomhet som har inngått avtale med Leverandøren om levering av Produkter og/eller Tjenester på Plattformen. 

Leverandøren: Feelix AS med organisasjonsnummer 933 459 691 og forretningsadresse Sørkedalsveien 10, 0369 Oslo. 

Kunden: Den fysiske personen eller virksomheten som kjøper, mottar eller bruker en Tjeneste eller Produkt fra Feelix. Kunden kan være en privatperson (forbruker) eller en virksomhet (bedriftskunde). En privatperson må være minst 18 år for å kjøpe Produkter eller Tjenester. En bedriftskunde må ha et organisasjonsnummer i Brønnøysundregisteret.  

Leveringsadresse: Gjeldende adresse på fastlandet i Norge der Kunden har registrert at Produktet skal leveres til.

Medlemsavtale: En løpende abonnementsavtale mellom Kunden og Feelix om regelmessig testpakke, fast medlemstilbud, helserapporter, kvartalsvise oppfølgingsmøter og tolkning.

Partene: Partene som inngår denne Avtalen, det vil si Kunden og Leverandøren.

Plattformen: Nettstedet feelix.no med de Produkter og Tjenester som til enhver tid Feelix tilbyr Kunden, herunder innlogging for Kunden på feelix.no og kommunikasjon på e-post eller andre digitale kanaler mellom Kunden og Feelix.

Produkter: De produkter som Kunden kan kjøpe via Plattformen. 

Tester: Alle undersøkelser, prøver og analyser som Feelix tilbyr Kunden for å kartlegge og dokumentere helse, kapasitet og kroppslige biomarkører som angitt på Plattformen.

Tjenester: De tjenester Kunden kan kjøpe via Plattformen, herunder tjenester levert av Feelix, inkludert tolknings- og rådgivningstjenester, kundeoppfølging, workshops, abonnement, leveranse av testresultater og rapporter basert på testresultat som Kunden deler med Feelix.

3. Beskrivelse av leveransen

Avtalevilkårene i denne Avtalen gjelder kjøp av Leverandørens Produkter og/eller Tjenester som beskrevet på Plattformen. Hvilke Produkter og/eller Tjenester som omfattes av det enkelte kjøp, vil fremgå av ordrebekreftelsen fra Leverandøren. Ordrebekreftelsen vises i Plattformen eller sendes på Kundens oppgitte e-postadresse basert på Kundens bestilling. 

Kunden kan lese om Leverandørens Produkter og/eller Tjenester på Leverandørens nettside feelix.no. Enkelte Tjenester kan bare leveres helt eller delvis ved en tredjepart. Dersom Kunden bruker tredjeparts tjenester i tilknytning til bestilt Produkt eller Tjeneste, er ikke slike parters tjenester en del av Avtalen eller noe Leverandøren på annen måte er ansvarlig for. Kunden forplikter seg til å følge slik tredjeparts vilkår på egen regning og risiko, f.eks. dersom Kunden bestiller frakt av Produkt hjem til seg, bestiller en Tjeneste som betales via en tredjepart eller bestiller en test som foretas av en tredjepart. 

4. Betaling

4.1 Engangsbetaling 

Ved kjøp av Produkt eller Tjeneste via Plattformen betaler Kunden umiddelbart via Leverandørens løsninger på Plattformen som angitt på Leverandørens nettside feelix.no. Kunden må følge tredjeparts vilkår for valgt betalingsmetode som bl.a. Stripe eller annen tredjepart oppgitt i Plattformen som Kunden kan velge blant. 

Oppgitt kjøpspris for Produktet er i norske kroner inkludert skatter og avgifter og inkludert levering til Kundens oppgitte Leveringsadresse (til adressen som valgt befrakter kan levere til i Norge på fastlandet).

For bedriftskunder kan pris oppgis eks. mva. hvor frakt kommer i tillegg. For bedriftskunder er forfall 14 dager.

Et alternativ til engangsbetaling for Kunden er at Kunden inngår en Medlemsavtale med Leverandøren.

  1. Forsinket betaling

Ved forsinket betaling kan Leverandør kreve dekket omkostninger og renter etter inkassoloven, forsinkelsesrenteloven og annen gjeldende lovgivning. Kunden kan ikke motregne med krav med mindre Kunden mener å ha mot Leverandøren, med mindre motkravet er erkjent eller rettskraftig avgjort ved dom eller forlik. Ved manglende betaling kan Leverandøren utstede inkassovarsel med ny forfallsdato.

5. Frakt og levering

Leverandøren bruker en tredjepart til å levere Produktet til Kunden som har inngått Avtalen med Leverandøren om kjøp av Produkt fra Leverandøren. Levering til Leveringsadressen fra slik befrakter skjer til personer som er 18 år eller eldre med bostedsadresse på fastlandet i Norge. Normal leveringstid er mellom 2 til 5 virkedager, men avvik kan forekomme. 

Kunden må forholde seg til oppgitt befrakter for levering som angitt i ordrebekreftelsen. Kunden vil motta fraktvarsel som orienterer Kunden om leveringstider og leveringsalternativer for den enkelte levering.

Leverandøren har salgspant i Produktet inntil Produktet er helt betalt. Dersom Kunden ikke har betalt for Produktet, har Leverandøren rett til å kreve Produktet returnert til en adresse i Norge eller sørge for at befrakter henter Produktet hos Kunden. 

6. Avtalens varighet

  1. Avtalen er løpende og kan sies opp

Denne Avtalen er løpende. Avtalen kan sies opp skriftlig av begge Parter som angitt i Avtalen, f.eks. vil en oppsigelse under bindingstiden tidligst gis virkning ved utløpet av bindingstiden. 

  1. Terminering fra Leverandørens side

Dersom Kunden ikke betaler for eksempel fordi en kredittbetaling ikke blir godkjent, har Leverandøren rett til å terminere Avtalen dersom Kunden ikke sørger for betaling innen 30 dager. Avtalen anses for å starte på nytt fra den dagen som Kunden sørger for å betale den aktuelle prisen. 

Vesentlige avvik på Avtalen gir Leverandøren rett til å terminere Avtalen med umiddelbar virkning. Det regnes som vesentlig avvik at Kunden ikke betaler for fakturaer for en Medlemsavtale i løpet av bindingstiden. Ved terminering av Avtalen fra Leverandørens side vil ikke lenger Tjenestene være tilgjengelige for Kunden. 

  1. Terminering fra Kundens side

Oppsigelse av en Medlemsavtale fra Kunden i bindingstiden gis virkning etter utløp av bindingstiden på 12 måneder. Oppsigelse etter utløp av bindingstid, gis virkning 30 dager etter skriftlig oppsigelse er sendt til Leverandøren, dvs. at en oppsigelse sendt etter utløpt bindingstid i januar måned medfører at Medlemsavtalen anses opphørt etter utløpet av februar måned. Det betyr også at Kunden må betale abonnementsprisen for måneden etter skriftlig oppsigelse er sendt til Leverandøren, samt at Leverandøren leverer Tjenestene i måneden etter skriftlig oppsigelse er sendt til Leverandøren.

Ved betalingsmislighold fra Kunden har Leverandøren rett til å midlertidig koble ut Tjenesten etter et forutgående varsel til Kunden. Kunden må oppdatere betalingskort for at Tjenesten skal reaktiveres.

Ved avslutning av Avtalen vil Leverandøren slette opplysninger tilknyttet Kunden innen rimelig tid som Leverandøren ikke må behandle på annet lovlig behandlingsgrunnlag.

7. Kundens ansvar

Leverandørens Produkter skal ikke utsettes for annet enn normal bruk. Krav til normal bruk følger av Produktets emballasje eller bruksanvisning som følger med Produktet. Kunden er selv ansvarlig for støtskade, fuktskade eller varmeskade på Produktet.

For noen Tjenester kan beskrivelser av slik Tjeneste på feelix.no inneholde tilleggskrav til hva som anses som normal bruk. Kunden er selv ansvarlig for å gi Leverandøren korrekt informasjon og gjennomføre alle tester etter beste evne. 

Kunden er selv ansvarlig for å bruke Produktet og/eller Tjenesten i henhold til anvisninger sammen med Produktet eller den aktuelle Tjenesten og for øvrig som beskrevet på Leverandørens nettside feelix.no. Kunden er selv ansvarlig for å følge vilkår fra tredjepart knyttet til Produkt eller Tjeneste.

Dersom Produktet eller Tjenesten brukes til andre formål enn det er tiltenkt eller utenfor hva som er normal bruk, gjelder ikke garanti selv om det oppstår en mangel ved Produktet eller Tjenesten.

8. Angrerett 

8.1 Angrerett for Produkter kjøpt av Kunden som er en forbruker

I henhold til angrerettloven kan en privatperson (en forbruker) gå fra kjøpet for visse Produkter foretatt på Plattformen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3, er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper ved fjernsalg uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. Det er ingen tilsvarende frist ved salg utenfor fast utsalgssted. Melding om bruk av angreretten må gis til selgeren (Leverandøren) innen fristen, og kan gis på hvilken som helst måte. Angreretten benyttes ved å sende epost til Leverandøren på angrerett@feelix.no. Angrerettskjema er tilgjengelig som del av ordrebekreftelsen og på feelix.no.

Kunden må bære kostnaden ved å returnere Produktet dersom slik angrerett benyttes. Dersom Kunden har begynt å bruke Tjenesten før Kunden benyttet seg av angreretten, må Kunden betale for den påbegynte Perioden. Kunden er ansvarlig for en eventuell reduksjon i Produktets verdi som skyldes en annen håndtering av Produktet enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon.

For at Kunden skal kunne angre sitt kjøp gis Kunden anledning til kun å bruke Produktet i den utstrekning som kreves for å bedømme om Kunden er fornøyd med Produktet, normalt er dette én gang og i løpet av første måned som Produktet ble levert til oppgitt Leveringsadresse. Dersom det er nødvendig å åpne produktemballasjen for å undersøke Produktet, kan Kunden åpne produktemballasjen uten at angreretten tapes. Du kan lese mer om angreretten på www.forbrukertilsynet.no og i angrerettloven som er tilgjengelig på lovdata.no.

8.2 Unntak fra angreretten

Angreretten gjelder ikke for:

  • Produkter som etter sin art ikke er egnet for retur av hensyn til helsevern eller hygiene, og hvor eventuell forsegling er brutt (for eksempel visse medisinske testsett og varer levert i forseglet emballasje).
  • Produkter som har blitt fremstilt eller tilpasset spesielt for deg, som individuelt skreddersydde kosttilskudd basert på dine testdata.
  • Tjenesteavtaler om helsekonsultasjon, timer, analyser eller veiledning, dersom tjenesten er levert fullt ut etter at du uttrykkelig har bedt om oppstart av tjenesten før angrefristen utløper, og erkjent at angreretten går tapt når tjenesten er oppfylt.
  • Tjenester knyttet til fritidsaktiviteter eller konsultasjoner som er avtalt til bestemt dato eller tidsrom (for eksempel fysisk time til test/inntak), jf. angrerettloven § 22 bokstav m.
  • Legemidler eller medisinsk utstyr i henhold til legemiddelloven og lov om medisinsk utstyr, jf. angrerettloven § 22 bokstav f.

Dersom Kunden åpner forseglet testutstyr/medisinsk testsett utover det som er nødvendig for å undersøke varens art, egenskaper og funksjon, kan det medføre at angreretten faller bort grunnet helse- eller hygienerelaterte hensyn. Produksjon av individuelt tilpasset kosttilskudd på bakgrunn av Kundens bestilling på Plattformen er unntatt angrerett etter angrerettloven § 22 bokstav e, og kansellering er ikke mulig etter at produksjon er igangsatt.

Dersom Kunden kjøper helserelaterte veiledningstjenester, konsultasjon eller annen Tjeneste og ber om at levering skal starte før angrefristen utløper, må Kunden ved bestilling erkjenne at angreretten kan gå tapt når Tjenesten er levert. Benytter Kunden angreretten etter Tjenesten er påbegynt, må Kunden dersom angrerett gjelder dekke et forholdsmessig beløp for det som er levert frem til angreretten ble benyttet.

Angreretten gjelder ikke for bedriftskunder, offentlige institusjoner, eller der utsalget skjer utenfor fjernsalg/butikklokaler og er unntatt etter angrerettloven.

9. Reklamasjon

Kunden plikter å melde fra skriftlig til Leverandøren om feil og andre forhold som kan medføre erstatning eller andre krav som angitt i Avtalen innen rimelig tid, og senest innen 30 (tretti) dager, etter at dette ble eller burde ha blitt oppdaget. Feil meldes til Leverandøren på e-post support@feelix.no. Dersom ikke Kunden oppfyller plikten til å melde feil eller reklamerer i rett tid, kan Kundens krav bortfalle.

Ved reklamasjon på Produktet kan Leverandøren tilby Kunden et nytt tilsvarende produkt som erstatning for det defekte produktet. Hvis Kunden ikke ønsker et nytt produkt, kan Kunden etter avtale isteden få pengene tilbake for kjøpet forutsatt at Kunden har reklamert senest innen 45 dager fra Produktene ble levert til Kunden. Leverandøren vil gi Kunden tilgang til en returlapp som Kunden kan bruke til å returnere Produktene.  

10. Leverandørens ansvar

Produktene og Tjenestene leveres slik de er til enhver tid. Leverandørens ansvar for mangler ved Produktet er begrenset til 6 måneder fra kjøpet for Produktet forutsatt normal aktsom bruk av Produktet fra Kunden.

Avvik fra normal leveringstid for bestilte Produkter kan forekomme. Leverandøren er ikke ansvarlig for forsinkelser som skyldes underleverandører som en befrakter. Leverandørens ansvar omfatter ikke forhold som skyldes at Kunden ikke har oppbevart informasjon eller passord på forsvarlig måte og at utstyret er koblet ut som følge av mislighold eller avtaleopphør.

Leverandøren er ikke ansvarlig for forsinkelser og eventuelle andre avvik som skyldes force majeure eller forhold Leverandøren ikke kan kontrollere. Leverandørens ansvar omfatter ikke forhold som Kunden bærer risikoen for, så som ulykke, brann, lynnedslag, feil på tele- eller datanett som gjør at Kunden ikke har tilgang til Plattformen, linjefeil eller manglende internett- eller annen trådløs dekning, strømbrudd, vannskader, eller miljø/-klimaforhold som faller utenfor spesifikasjonene. Leverandøren er ikke ansvarlig dersom leveransen (Produktene eller Tjenestene) utsettes for unormal eller uautorisert bruk, eller bruk som er i strid med anbefalinger/retningslinjer gitt av Leverandøren. Leverandøren er heller ikke ansvarlig dersom Kunden foretar endringer av Produkt/Tjeneste som ikke er godkjent av Leverandøren. 

11. Tvisteløsning

Denne Avtalen skal være underlagt og tolkes i samsvar med norsk lov. Tvist mellom Kunden og Leverandøren skal søkes løst i minnelighet. Dersom det ikke fører frem, kan hver av partene bringe tvisten inn for de ordinære domstoler med Oslo tingrett som rett verneting. For Kunden som er en forbruker, kan rett verneting være forbrukerens verneting.

Medlemsavtale (abonnementspris)

Versjon 1.0, oppdatert 3. november 2025

1. Innledning

Denne avtalen om medlemskap (heretter «Medlemsavtalen») gjelder mellom Kunden og Feelix AS med org.nr. 933 459 691 (heretter «Leverandøren»). 

Ved å inngå kjøp av Medlemsavtaler fra Leverandøren på Leverandørens nettside feelix.no med signatur fra Kunden bekrefter Kunden at denne Medlemsavtalen som inkluderer Kjøpsavtale er lest og akseptert. Kjøpsavtalen utfyller denne Medlemsavtalen.

2. Fakturering av abonnementspris

Medlemsavtalen er en løpende abonnementsavtale mellom Kunden og Leverandøren som gir tilgang til regelmessige Produkter og Tjenester som testpakker, helserapporter, kvartalsvis oppfølgingsmøter og individuell tolkning. Abonnementspris omfatter slike ytelser i Medlemsavtalen så lenge den er i kraft. Abonnementspris dekker kjøp av alle fem tester fra Leverandøren som kan tas kvartalsvis av Kunden (for bedriftskunder av oppgitt antall personer) inkludert oppfølging fra Leverandøren basert på testresultatene i denne perioden.

Kunden betaler en månedlig abonnementspris for Medlemsavtalen. Fakturering skjer automatisk 14 dager før neste periode starter med 14 dager betalingsbetingelser (forfall) siden abonnementspris betales forskuddsvis månedlig av Kunden. 

Dersom abonnementspris ikke betales til avtalt tid, kan Leverandøren midlertidig stoppe levering av ytelser inkludert i Medlemsavtalen frem til betaling er mottatt. Medlemsavtalen forutsetter at Kunden aksepterer og følger gjeldende vilkår og retningslinjer for bruk av tjenester og tester. 

Både privatpersoner og bedriftskunder kan inngå Medlemsavtale. Bedriftskunder må oppgi i bestillingen hvor mange personer som skal omfattes av Medlemsavtalen, og dette antallet kan ikke reduseres før etter utløp av bindingstiden. En Bedriftskunde kan etter bindingsperioden redusere antall personer som skal omfattes av medlemskapet for Bedriftskunden med 30 dagers skriftlig varsel (ned til 0 personer anses som en oppsigelse av Medlemsavtalen). 

3. Bindingstid

Dersom Kunden har inngått en Medlemsavtale med Leverandøren på Plattformen eller på annen måte, løper Medlemsavtalen med en bindingstid på 12 måneder regnet fra og med første kalendermåned som Kunden betaler abonnementspris til Leverandøren for (slik periode kalles bindingsperioden). 

4. Oppsigelse

Oppsigelse av Medlemsavtalen kan sendes fra Kunden med 30 dagers skriftlig varsel når som helst til Leverandøren på e-post support@feelix.no (oppgi oppsigelse Medlemsavtale i emne-feltet). 

En oppsigelse av Medlemsavtalen vil tidligst få virkning etter utløp av bindingsperioden. Dersom oppsigelse finner sted innen utløpet av bindingstiden, har Leverandøren rett til å fakturere for de måneder som gjenstår av bindingstiden som Kunden ennå ikke har mottatt faktura for. 

Etter utløpt bindingstid løper Medlemsavtalen slik at medlemskapet opphører én måned etter skriftlig oppsigelse er sendt til Leverandøren. Sletting av personopplysninger knyttet til Medlemsavtalen skjer i tråd med gjeldende personvernerklæring etter opphør av medlemskapet.

Bedriftsavtale

Versjon 1.0, oppdatert 3. november 2025

1. Innledning

Denne avtalen om bedriftskjøp (heretter «Bedriftsavtalen») gjelder mellom Bedriftskunde og Feelix AS med org.nr. 933 459 691 (heretter «Leverandøren»). 

Ved at en Bedriftskunde inngår avtale med Leverandøren om levering av Produkter og/eller Tjenester på Leverandørens fra en person som forutsettes å kunne forplikte Bedriftskunden, anses Bedriftsavtalen som inngått med Leverandøren. Slik avtale inngås ved at Bedriftskunden registrerer seg eller på annen måte identifiserer seg som en Bedriftskunde med en bestilling til Leverandøren, og Leverandøren svarer med en ordrebekreftelse som viser til Bedriftsavtalen og inneholder spesifikasjon over hva som leveres. 

Kjøpsavtalen utfyller denne Bedriftsavtalen.

2. Spesielle vilkår for Bedriftskunder og andre kunder som ikke er forbrukere

For Bedriftskunde kan Kjøpsavtale og Medlemsavtale også gjelde. For en Bedriftskunde vil ingen regler om forbrukerkjøp eller angrerett gjelde selv om dette nevnes i Kjøpsavtale eller på Plattformen. 

For kjøp foretatt av Bedriftskunde er Leverandørens ansvar begrenset til Kundens direkte tap og oppad til kr. 50 000. Dersom Leverandøren har utvist forsett, gjelder ikke denne ansvarsbegrensningen. 

For en Bedriftskunder kan pris oppgis eks. mva. hvor frakt kommer i tillegg. 

For Bedriftskunder er forfall på fakturaer 14 dager. 

En Bedriftskunde må i sin bestilling av en Medlemsavtale som skal gjelde sin bedrift, oppgi både navn og organisasjonsnummer på bedriften samt antall personer som skal omfattes av Medlemsavtalen i bindingsperioden.

Bruksrettsavtale 

Versjon 1.0, oppdatert 3. november 2025

1. Innledning

Denne avtalen om bruksrett (heretter «Bruksrettsavtalen») til Plattformen og Tjenestene gjelder mellom Kunden og Feelix AS med org.nr. 933 459 691 (heretter «Leverandøren»). Bruksrettsavtalen inngås når Kunden registrerer seg i Leverandørens Plattform kalt EasyPractice.

2. Immaterielle rettigheter

Leverandøren med lisensgivere har og beholder alle rettigheter til Plattformen og Tjenestene, herunder blant annet, men ikke begrenset til opphavsrettigheter, forretningshemmeligheter, varemerker, patenter og andre immaterielle rettigheter (heretter kalt «IPR»). Leverandørens IPR omfatter merkevaren, materiale på feelix.no, informasjon, data, tekst, musikk, lyd, fotografier, grafikk og video knyttet til Plattformen eller Tjenestene, herunder enhver kildekode og annet materiale fra Leverandøren med oppdateringer, modifikasjoner, bearbeidelser, forbedringer og endringer. 

3. Bruksrett til Kunden

Kunden kan bruke Plattformen og Tjenestene i samsvar med Bruksrettsavtalen og tilleggsvilkår som opplyses om i den enkelte ordrebekreftelse. 

Fra den dagen Kunden har betalt for Produktene, har Kunden eiendomsrett til slike Produkter. 

Ved bruk av Plattformen anses Kunden som Bruker av Plattformen med tilhørende bestilling av Tjenester en, personlig, ikke-eksklusiv, gjenkallelig og ikke-overførbar bruksrett til å bruke Plattformen med tilknyttede Tjenester i henhold til vilkårene som oppgitt på Plattformen og som supplert i den enkelte ordrebekreftelse.

Kunden kan bruke Plattformen og Tjenestene i samsvar med Bruksrettsavtalen, skriftlig brukerveiledning for Tjenestene og for øvrig som angitt på feelix.no. Dersom Kunden vil bruke Plattformen eller Tjenestene ut over det som står i Bruksrettsavtalen, skriftlig brukerveiledning eller på feelix.no, må Kunden innhente Leverandørens forhåndsgodkjenning skriftlig. 

Kunden erkjenner at bruken av Plattformen og Tjenesten kan kreve tredjeparts programvare som er underlagt tredjeparts lisenser eller andre vilkår fra tredjepart. Kunden godtar at Kunden må forholde seg til slike lisenser, herunder automatisk motta oppdaterte versjoner av slike tredjepartsvilkår. 

4. Krav til Kunden

Kunden må oppbevare eventuelle brukernavn og passord hemmelig for andre og bytte ut passord med jevne mellomrom. 

Dersom Kunden bryter Bruksrettsavtalen, har Leverandøren rett til å stenge tilgangen for Kunden til Plattformen eller de aktuelle Tjenestene.